Dr. Urbánek: Je vakcína „liekom na pandémiu“, alebo je pandémia kampaňou vakcíny?



Dr. Jiří Urbánek, MBA, pracoval na menežérskych pozíciách vo farmaceutickom priemysle v sfére marketingu, dodnes učí manažérov a predajcov.

Ako nanajvýš zasvätený marketingový mág napísal článok Je vakcína lékem na „pandemii“ nebo je „pandemie“ skvělou předprodejní kampaní vakcín(y)?

Na koróna-„pandémiu“ pozrel optikou hypotézy nového modelu predaja farmaceutického produktu, kde namiesto chorých sú cieľovou skupinou všetci (väčšinou zdraví) ľudia, ktorí majú (po dobrotky, zastrašením alebo nátlakom) poskytnúť svoje telo pre pravidelný odbyt farmaceutického produktu, kde sa preskočením úplného klinického skúšania šetria náklady pred vstupom na trh, a kde za chorého sa nepovažuje pacient s príznakmi ochorenia, ale ktokoľvek s pozitívnym výsledkom pofidérneho testu.

Článok poskytuje zainteresovaný pohľad do bezohľadného sveta farmaceutického biznisu.