21.4.2012
Začal sa Európsky imunizačný týždeň, čo je v podstate každoročná reklamná kampaň na podporu dopytu po očkovaní, ako čiastočne priznáva aj materiál WHO a ÚVZSR. Nosným motívom budú opäť osýpky, ktorých eradikáciu prorokuje WHO už niekoľko desaťročí. Ide o nedosiahnuteľný cieľ, čo však určite neodradí epidemiológov od čoraz horlivejšieho presadzovania očkovania. Je podivné, že epidémia autizmu ani potravinových alergií nebudí zďaleka také znepokojenie u verejných autorít. V rámci imunizačného týždňa sa nedá vylúčiť šírenie dezinformácií a marketingových posolstiev, ktoré nemusia byť vždy jasne označené ako inzercia. Nebudeme reagovať na každé jednotlivé kúsky, odporúčame zachovať pokoj a zdravý rozum – tak ako halloween, aj tento importovaný sviatok o pár dní skončí a ostanú po ňom len lakované letáky.